• Km w terenie: 2038.00 km (5.12%)
  • Suma w górę: 8635 m

Wykres roczny blog rowerowy jonaszm.bikestats.pl

Sobota, 26 września 2009 Kategoria maxi 50-100 km, 2009

Wokoło "wielkiej kałuży"

Co prawda mamy już kalendarzową jesień i wskazują też o tym temperatury w godzinach wczesno-przedpołudniowych - tylko 10C o 9:30 - ale reszta dnia bardziej "podpada" pod lato z temp. powyżej 20C. Ukryty w cieniu na balkonie termometr wskazywał wprost niewiarygodne 30C o 15:20, widać ta nisza dobrze musiała się nagrzać.

Na północnym odcinku swojej trasy trafiam na dobrej jakości odcinek drogi z Żor w kierunku Pszczyny, ale chyba za Suszcem wszystko co dobre kiedyś się kończy, ostatnie 5-6 km to już "standard", czyli jeśli nie dziury to załatane, jedna wielka "tara", trzęsie niemożliwie.
W Pszczynie wjazd na teren parku i otarcie się o zagrodę żubrów, następnie kierunek Goczałkowice.

Przed zaporą pytam miejscową dziewczynę którędy najlepiej objechać jezioro, o dziwo nie wie.

Kliknij i powiększ, aby obejrzeć szczegóły

W Zabrzegu kolejny raz zasięgam języka, pewna pani kieruje mnie przez Czarny Las drogami gruntowymi co wydaje mi się dość ryzykowne, ale jej sąsiad ostatecznie wyjaśnia dokładnie co i jak, podkreślając też to o czym wspomniałem, czyli możliwość przebicia opony w tak nieznanym terenie. Pewnie mając rower na innych oponach można by zaryzykować zapuszczenie się w te leśne ostępy.

Przez Ligotę, Bronów, Landek i Chybie kieruję się do Strumienia, by tym razem przyjrzeć się fontannie solankowej w promieniach jesiennego słońca.
Jako, że pogoda wspaniała, tym razem prawie wszystkie ławki wokół fontanny okupują spragnieni amatorzy jodowych fluidów.

Moczący nogi w solance utopek słucha kojącego szumu fontanny nie zwracając najmniejszej uwagi na to co się poza nią dzieje.

Żaba wygrzewa się w jesiennym słońcu

Trasa: dom-Szeroka-Żory-Suszec-Kobielice-Pszczyna-Goczałkowice-Zabrzeg-Ligota-Bronów