• Km w terenie: 2038.00 km (5.12%)
  • Suma w górę: 8635 m

Wykres roczny blog rowerowy jonaszm.bikestats.pl

Poniedziałek, 21 września 2009 Kategoria maxi 50-100 km, 2009

Pielęgnacja zieleni

Dzisiejsza wycieczka to połączenie przyjemnego z pożytecznym.
Wybrałem się do szwagra aby mu pomóc w przycięciu iglaków przed domem, które jego zdaniem wybujały zbyt wysoko.
W obecnych czasach nie można ot tak sobie wyciąć każdego jednego drzewka czy krzewu na swojej posesji. Jeśli ma mniej niż 5 lat lub jest to drzewo owocowe to owszem, starsze wymagają uzyskania urzędowego zezwolenia, nawet, jeśli są to samosiejki lub rośliny obumarłe, chyba że – niszczą nawierzchnię dróg lub ograniczają widoczność na drodze
– utrudniają widoczność sygnalizatorów i pociągów, a także utrudniają eksploatację urządzeń kolejowych albo powodują tworzenie na torowiskach zasp śnieżnych
– stanowią przeszkody lotnicze.
Co innego zabiegi pielęgnacyjno-sanitarne, tu zezwolenie nie jest potrzebne.

Pojechałem przez centrum wsi Mszana, aby z bliska przyjrzeć się stojącemu już wiaduktowi nad przyszłą A1 w ciągu ul. 1-Maja. Jest to obiekt oznaczony jako WD 535, oraz rzucić okiem co do tej pory zrobiono w obu kierunkach.

KLIKAMY na fotki aby powiększyć.

Trwały prace przy stabilizacji podłoża na odcinku od zerwanej nawierzchni bitumicznej istniejącej drogi do wiaduktu, natomiast na samym wiadukcie brakuje jedynie asfaltu.

Wiadukt w całej okazałości.

Rzut oka w kierunku granicy z Czechami, widać obiekt oznaczony jako MA 536 Most w ciągu autostrady A1 nad potokiem Mszanka w Mszanie.

Widok w kierunku Świerklan, czyli w kierunku węzła autostradowego A1 i A4 Gliwice-Sośnica.

Wybieranie ziemi spod 534 w Mszanie
Wybieranie ziemi spod 534 w Mszanie © jonaszm
Most WD 534 w Mszanie w budowie
Most WD 534 w Mszanie w budowie © jonaszm

EDYCJA: kilka miesięcy później - trwa montaż i równoległe wybieranie ziemi pod wiaduktem nad przyszłą autostradą A1 w ciągu ul. Wodzisławskiej w Mszanie.

W tej chwili trwa montaż zbrojenia na "poziomie zero", czyli na poziomie przebiegającej tam drogi dla betonowej płyty jezdnej. Kolejny etap to montaż konstrukcji stalowej podtrzymującej płytę o rozpiętości łuku 90m. Ostateczny etap to wybranie ziemi spod wiaduktu i połączenie pasów jezdni autostrady z obu stron.