• Km w terenie: 2038.00 km (5.12%)
  • Suma w górę: 8635 m

Wykres roczny blog rowerowy jonaszm.bikestats.pl

Poniedziałek, 30 lipca 2012 Kategoria 2012, maxi 50-100 km, new gear

Wiślica III

Rano, aż do godzin przedpołudniowych zachmurzenie 1/2 altostratus, potem chmur coraz więcej, wiatr NW, 3-5 m/s.

Kolejny raz pojechałem ścieżką wzdłuż Wisły do miejscowości Wiślica na próg wodny w rejonie którego trwa modernizacja drogi krajowej DK 81. Niżej kilka fotek.

Tuż przy ścieżce jest miejsce, w którym zginął wędkarz wraz ze swoim psem po dotknięciu wędziskiem linii wysokiego napięcia (WN).

Na lewo od krzyża w prześwicie między zeschłymi krzewami w dole widać lustro "kwitnącej" w tej chwili Wisły. Widoczne to jest szczególnie w części rzeki nad progami gdzie utworzyły się miejsca stojącej i nagrzanej wody.

Wg. tego co napisano w serwisach informacyjnych i prasie nijak nie można z tego miejsca zarzucać wędki, rzeka jest w dole za krzewami w odległości kilkunastu metrów.

Najbliższa lina linii WN jest na wysokości 4-5 metrów prawie bezpośrednio nad widocznym krzyżem, krzewy wokoło tego miejsca zeschłe lub nadpalone, a pozostałości wystających z ziemi pieńków (zimą duża część nadbrzeżnej roślinności została wycięta, pozostały 10-15 cm wysokości pieńki) zwęglone tak jakby obejmował je płomień ogniska.