• Km w terenie: 2038.00 km (5.12%)
  • Suma w górę: 8635 m

Wykres roczny blog rowerowy jonaszm.bikestats.pl

Czwartek, 1 września 2011 Kategoria new gear, maxi 50-100 km, 2011

Po obu stronach Odry

Zafundowałem sobie dziś wycieczkę po obu stronach Odry, znaczy po obu stronach rzeki Odry.
Wpierw do Olzy, w znaczeniu miejscowości leżącej nad wspomnianą w tytule rzeką, dalej do Odry - tym razem to nazwa kolejnej "rzecznej" miejscowości, by tam wjechać na obwałowanie prawego brzegu.

SG-86574 na wale © jonaszm

Na wale, którego szczyt wyłożono betonową kratownicą mija mnie auto na gliwickich blachach. Czyżby ktoś skracał sobie drogę albo to rutynowa kontrola z RZGW?

SG-86574 pojechało w siną dal © jonaszm

Kilka kilometrów tym wałem obok śluzy Polderu Buków do mostu w Krzyżanowicach i przejazd na drugą stronę.

Wodomierze na Odrze w Krzyżanowicach © jonaszm

Stan wody na Odrze w Krzyżanowicach wynosi... © jonaszm

Widok na most w Krzyżanowicach z lewego brzegu © jonaszm

Tablica na przystani © jonaszm

Kellys na przystani kajakowej w Krzyżanowicah © jonaszm

Zejście na przystań kajakową © jonaszm

Zejście na przystań - widok od strony rzeki © jonaszm

Widok z przystani kajakowej na most w Krzyżanowicach © jonaszm

Przystań (jedna z dwóch w gminie Krzyżanowice) powstała w ramach projektu "Rzeki dzielą, rzeki łączą" i trzeba przyznać robi dobre wrażenie.

Dalej wałem aż do Tworkowa, by po wjechaniu na DW 45 dojechać do Raciborza i przez mosty na Odrze i Uldze wrócić na prawy brzeg.

Kto się boi dzika... © jonaszm

Parafrazując powiedzenie "Kto się boi dzika te na drzewko szybko zmyka" tak i mnie przypadło szybko pomykać, bo do domu zostało jeszcze sporo.

Dalej trasa wiodła przez Pogrzebień, Lubomię, wielikąckie stawy do Bukowa mając ponownie na widoku most w Krzyżanowicach.
Tym sposobem zamknąłem pętlę wokół fragmentu doliny Odry.