• Km w terenie: 2038.00 km (5.12%)
  • Suma w górę: 8635 m

Wykres roczny blog rowerowy jonaszm.bikestats.pl

Środa, 17 sierpnia 2011 Kategoria maxi 50-100 km, new gear, 2011

Pomnik Bordynowskiej Pani - Syrynia

Cel wycieczki: zlokalizowanie Pomnika Bordynowskiej Pani w Syryni. Nie jest on w jakiś sposób oznaczony, np. tabliczką wskazującą którędy jechać.
Oczywiście mógłbym zapytać miejscowych ale postanowiłem odszukać go sam.

Mając w pamięci obraz z połowy sierpnia 62' kiedy tamtędy przejeżdżałem wydawało mi się, że niedaleko pomnika/grobu przebiega przejezdna gruntowa droga.
Wiedziałem też, że znajduje się niedaleko tzw. kopca, ale drzewa i krzewy które się rozrosły skutecznie zasłaniają jego widok.

Kopiec - lipa Zofii I © jonaszm

Lipa Zofii 1822 - taki napis w języku niemieckim widnieje na dużym głazie narzutowym stanowiącym pomnik przyrody

Kopiec - lipa Zofii II © jonaszm

Pomnik Bordenowskiej Pani I © jonaszm

Widok na pozostałości, w sumie to nędzne resztki pomnika - widok od strony zachodniej

Pomnik Bordenowskiej Pani II © jonaszm

Więcej na temat jego historii i miejscowych legend tu.

Pomnik Bordenowskiej Pani III © jonaszm

Pomnik Bordenowskiej Pani IV © jonaszm

Widok na resztki pomnika od strony południowo-wschodniej

Pomnik Bordenowskiej Pani V © jonaszm

Widok na zachód - w oddali Grabówa i Wielikąt © jonaszm

Dalej pojechałem na północny wschód w kierunku lasu i grodziska, następnie leśnymi drogami w kierunku Zawady, by ponownie wyjechać na 936 i skierować się w rejon Polderu Buków.

Trasa: dom-Mszana-Turza-Jedłownik-Kokoszyce-Zawada-Syrynia-Polder Buków-powrót tą samą trasą-dom